fredag, februar 04, 2022

UiT - markering samefolkets dag

I dag har vi på UiT det arktiske universitet markert Samefolkets dag, som egentlig feires den 6.febr. Jeg deltok på et seminar med innlegg der urfolksperspektiver i sosialt arbeid var tema. Kjempeartig arrangement. Masse folk og streaming til verden. Jeg snakket om "bra nok eller burde jeg kunne bedre samisk?" Etterpå hadde vi hovedarrangementet der mange prominente gjester var tilstede. Det ble paneldebatt, mye bra musikk, bidus og kaker. Flere hundre var innom feiringen. Morro. Nå planlegger jeg søndagen - 6.febr. selve dagen. Blir koselig. I tillegg er jeg gjestesnapper på en snapp som heter Diabetes crewt, som følges av tusenvis av folk. Vil du følge meg i morgen er det  bare å søke det opp. da får du et innblikk i dagen og feiringen. 

Ingen kommentarer: