Førstelektor og forsker v/UiT Norges arktiske universitet, samisk songwriter/sanger, skribent, kulturarbeider, barnevernpedagog med mastergrad i sosialt arbeid. Fra Kautokeino/Alta. 9 CD-utgivelser, derav 4 barneplater. Vunnet Sami Grand Prix og deltatt som finalist i Norsk Melodi Grand Prix (2008) Musikken er tilgjengelig bl.a på iTunes og Spotify.
torsdag, juni 11, 2026
Memento vivere
Himmelen, solen, latter og gråt –
vi er alle i samme båt.
Du lever i dag, og kanskje igjen,
så ta vare på øyeblikket mens du kan.
Vær den du er, og stå ved det.
Følg din egen vei, ditt eget sted.
Livet er vakkert – lev det nå,
gled deg, gråt og la følelsene få gå.
Kjenn på lykken når den er nær.
Carpe diem – dagen er din.
Å leve i nuet er livets teknikk,
og alle folk gjør jo sitt beste.
Men halvdelen velger det nuet som gikk,
og halvdelen velger det neste.
Det forrige nu og det kommende nu
blir aldri i livet PRESENTE,
skal alle folks levetid gå med skal tru: bare å minnes og vente?
Det nu som er gått, er alltid forbi,
det neste blir aldri det rette.
Nei, sørg for at det som du lever i nå,
en gang for alltid er DETTE. ( og kanskje rette)
AM
Varme dager i nord
Etter en klald mai mnd så kom endelig varmen til oss i arktiske områder. Nå er vi vel veldig fornøyd om det er 14 grader men tror vi bikket 20 i helgen. Litt synd at jeg har fullpakket uke med arbeid, men slik er det.
onsdag, juni 03, 2026
Løvetannsirup
Det er mye mat ute i hagen. Idag laget jeg løvetannsirup. ENkelt og godt. plukk disse nydelige gule blomstene, skyld godt, kok dem med sukker oglitt sitron og vips så har du nydelig løvetannsirup.
Abonner på:
Innlegg (Atom)

