torsdag, juni 11, 2026

Memento vivere

Himmelen, solen, latter og gråt – vi er alle i samme båt. Du lever i dag, og kanskje igjen, så ta vare på øyeblikket mens du kan. Vær den du er, og stå ved det. Følg din egen vei, ditt eget sted. Livet er vakkert – lev det nå, gled deg, gråt og la følelsene få gå. Kjenn på lykken når den er nær. Carpe diem – dagen er din. Å leve i nuet er livets teknikk, og alle folk gjør jo sitt beste. Men halvdelen velger det nuet som gikk, og halvdelen velger det neste. Det forrige nu og det kommende nu blir aldri i livet PRESENTE, skal alle folks levetid gå med skal tru: bare å minnes og vente? Det nu som er gått, er alltid forbi, det neste blir aldri det rette. Nei, sørg for at det som du lever i nå, en gang for alltid er DETTE. ( og kanskje rette) AM

Varme dager i nord

Etter en klald mai mnd så kom endelig varmen til oss i arktiske områder. Nå er vi vel veldig fornøyd om det er 14 grader men tror vi bikket 20 i helgen. Litt synd at jeg har fullpakket uke med arbeid, men slik er det.

onsdag, juni 03, 2026

Løvetannsirup

Det er mye mat ute i hagen. Idag laget jeg løvetannsirup. ENkelt og godt. plukk disse nydelige gule blomstene, skyld godt, kok dem med sukker oglitt sitron og vips så har du nydelig løvetannsirup.