tirsdag, november 14, 2017

Nå blir det ny skive. Hurra

Endelig ble det klart at vi har fått finansiert vårt nye album som utgis til jul 2018, nemlig samisk juleplate, med tradisjonelle julesanger i nytt lydbilde og med spennende gjester. Jeg er kjempe takknemlig for at det norske sameting har prioritert prosjektet. Tusen takk. Dette er noe jeg og Stein, min supre legendariske produsert Stein Austrud har drømt om lenge. Nå er det altså en realitet. Nå er det faktisk 6 år siden sist vi kom ut med album.

Jeg er så hedelig heldig å ha jobbet med denne unike mannen i snart tja 15 år, om ikke lengre? Vi har hatt utallige kirkekonserter (en av de første i Kautokeino kirke..), konserter, produsert 3 barneplater, en salmeplate, singel og popplate. Vi har vunnet sami grand prix, vunnet delfinale melodi grand prix, deltatt i finalen, mange tvopptredner, Amandaprisutdelingen, spilt sammen ikke mindre enn to ganger i Oslo spektrum. I det hele tatt, masse artige musikalske opplevelser. Og nå skal vi altså bruke 2018 til å lage julemusikk. wow. Vi går allerede i studio i febr, og kommer nok til å vise dere snutter ettersom låter blir ferdig:)

Men før det så har det flotte barnekoret jeg har hatt i Alta realise konsert 9.desember kl 12 på barila i Alta. i har jobbet med skiva i over to år - og nå er den endelig ferdig og klar for å fly rett i hjertet ditt. Den vil være tilgjengelig for salg på nett. Mer info kommer. Jeg er supestolt av disse barna:) Platen er produsert av Audioland, med meg som prosjektleder og utgiver Alta samiske språksenter. Jeg er midt i musikalske bevegelser. og midt opp i alt så er det snart lys i mørket og ventetiden begynner. 

Ingen kommentarer: