lørdag, august 31, 2013

jeg dør og jeg vokser..

de fargede lys forsvinner bak fjelltoppen
sakte må gi plass til deg mørket

jeg står imellom rødglødende skyer som danser i lyset bakom og skyggene i mørket som sakte beveger og er klar til å fange meg .

Jeg prøver å stå stille - hengende og levende i sterke røtter

jeg fanger tonen til de andre som både er blitt gul og grå
....som sakte gir etter for  kulden og mørket.

faller døende, men syngende ned på den kalde bakken
jeg leter etter sangen jeg skal synge når min tid er inne - sakte kommer den og jeg synger av full hals - alt jeg klarer - for:

jeg kommer tilbake - når vårsolen smelter deg bort
kommer jeg tilbake

jeg vil vokse frem i sollys og varme, med rent regn fra de blåe dråper
jeg vil spre mine gener og jeg vil glede deg menneskebarn
så lenge jeg får lov
men, det bestemmer bare du
vi sees om en tid
om du vil det menneske....





Ingen kommentarer: