søndag, august 25, 2013

en bryllupsnatt

viskende -lyden sniker seg frem
tonenes vei tar form
konturene formes - vagt langt inni der

mørket
som etter en stund blir gjenkjennende.
i stirrende minutt ses det mer og mer.

historien begynte en bryllupskveld.
sittende på en sofa med en enkel prat.
rene engler som glade svirret rundt i ring

men det var i kampens hete: en mot en, der sverdene glødet.
et sannhetenstre godt plantet 

jeg smilte da jeg så porene ble borte
som en vakker retusjert film der jeg smiler med det andre smilet.

men: oj:) jeg er jo så lykkelig hver gang jeg får være ung
et øyeblikk med blinkende stjerner
jeg får være ung:)
et sekund i løgnens favn, eller den andre sannheten

midt i  der........................
står jeg
selv i en vakker bryllupsnatt, en bryllupsnatt som ikke er min...

når den ene sannheten danser triumferede med sverdet høyt hevet
så vet jeg nok..
men ikke idag, for idag er jeg ung

jeg tar meg en tur i skogen
i et kjent terreng
jeg smiler

bakom i det kjente står du 
 med utstrakt hånd
en hånd som viser visdom og styrke

snuende og snublende..helt rundt.. står jeg der igjen imøtet med meg selv

denne bryllupsnatten glemmer jeg aldri

ama


Ingen kommentarer: