torsdag, januar 27, 2011

levende kunstverk over kautokeino, hjerte av sapmi

perlemorskyer over kautokeino. det er ganske nøyaktig ett år siden jeg så det sist. fantastisk flott. iår som i fjor, masse vind i luften og mildt; idag par minusgrader.


det var fantastisk flott å være tilskuer og oppleve minuttene der skyene og lyset danset over himmelen. Jeg oppdaget himmelen etter at jeg hadde vært på rema og handlet inn til min søsters 30 årslag som er på lørdag, noe som jeg forøvrig ser frem til. det kommer venner fra fjern og nær, mennesker man ikke ikke har sett på lenge, familie og slekt. det blir et party utenom det vanlige. det er linet opp med scene og kino, underholding og leker. morro. jeg gleder meg å gi min gave til min søster:) jeg tror ho kommer til å like den:) imårra kommer mine gjester som skal bo hos meg og ikke minst være med å feire dagen på lørdag:) hærlig. lyset på himmelen var et kunstverk som overgår det meste. fargene, bevegelsene og strukturen var helt ubeskrivelig. flotte bygda mi tenkte jeg. jeg er så heldig som får se og oppleve det. wow. (bildene mine er ikke av de beste som skyldes dårlig telf kamera). men jeg ser på facebook at noen har klart å fange himmelen opp med godt kamera, og noen har til og med filmet det. flotters;)

ønsker deg en fin helg og alt godt.

Ingen kommentarer: