torsdag, oktober 03, 2024

Drømmer

 Noe av det mest verdifulle jeg har lært, er viktigheten av å leve i nuet. Livet er fullt av øyeblikk som ofte glir forbi uten at vi virkelig legger merke til dem. Jeg prøver å minne meg selv på å stoppe opp, kjenne etter, og være til stede her og nå. Det er i disse små øyeblikkene jeg virkelig er meg selv, fri fra forventninger og ytre press.

Men det betyr ikke at jeg ikke tenker fremover – tvert imot. Å leve i nuet gir meg styrken til å drømme stort. Når jeg er til stede i meg selv, blir det enklere å se hvor jeg vil i fremtiden. Jeg lar drømmene mine vokse, ikke som en flukt fra nåtiden, men som en naturlig forlengelse av den jeg er og det jeg vil oppnå.

For meg handler det om balansen mellom å være til stede i øyeblikket, samtidig som jeg har mål og ambisjoner for fremtiden. Jeg tror det er når jeg finner roen i nåtiden at drømmene mine virkelig får kraft til å bli virkelighet. Det handler om å være tro mot meg selv, både i dag og i morgen

Ingen kommentarer: