onsdag, mars 23, 2022

Ukraina blør

 Jeg vil sitere en russisk /ukrainsk venn av meg :

"24 februar snudde hele verden på hodet. Siden den dagen har jeg vært i konstant kontakt med flere av mine venner og familie i Ukraina.: 24 februar våknet vi av lyden av rakettskyting. Militæret kom inn i landet vårt og våre byer har kommet under angrep av artilleri. Hva slags fred er dette? Dette er drap!» Nei. Jeg skjemmes ikke av å være en russer. Jeg er stolt av det russiske folk i mitt fødeland og i resten av verden, som går sammen imot krigen og drap på sine ukrainske brødrene, som tørr å stå imot regime, som tør å protestere og si i fra på tross av faren for å miste livet eller å bli fengslet. Jeg er stolt av mine ukrainske brødre og søstre som ønsker å bli et fritt folk, som står imot aggresjon fra Russiske styresmakter og som står sammen og kjemper for landet sitt"

Ingen kommentarer: