mandag, januar 04, 2021

Å endre en vane eller uvane

Har du satt deg noe mål for året som kommer? Trene, bli sunnere eller annet. En ting er sikkert at det er bare du som kan nå de målene. ingen andre. Leste en plass at det tar rundt 3 uker endre en vane. hvorfor ikke prøve å endre noe i rundt en mnd og se om du liker det eller ikke. av og til bruker jeg nesten tenke at og nei da har jeg jo mistet en mnd. men det har jeg jo ikke. Jeg blir mer bevisst over at slik eller sånn vil jeg ikke ha det eller aha dette var helt ok måte å leve på. Det er jo ikke noe som er bedre enn å bli kjent med seg selv. justere ambisjoner og mål. tror jo at vi av og til kan sette for høye mål og når man da ikke når dem blir fallet større. hva med å ta det gradvis. ha delmål mot et hovedmål? 

Endring: Definer den nye vanen du ønsker. Sett som ambisjon å utføre én repetisjon av vanen – daglig! Ikke begynn for høyt i begynnelsen, helst så lavt at du kan klare øvelsen hver dag, uansett om du er nedstemt, sliten eller syk. Og, Gjør dette hver dag, til du merker at det blir normalt for deg å gjøre dette daglig. så kan du sikte høyere sakte men sikkert. 

Pass tankene dine, de blir til ord.
Pass ordene dine, de blir til handling.
Pass handlingene dine, de blir til vaner.
Pass vanene dine, de blir din karakter.
Pass karakteren din, den blir din skjebne.

 – Ukjent


Ingen kommentarer: