tirsdag, juli 07, 2020

Sommeren 2020

Vet ikke helt dette Herren år 2020. Er det ikke det ene så er det det andre. Det snør på Sørlandet.. det har regnet her hos oss i 14 dager. Det er høststormer rundt om i landet. Det er korona over det hele. Det er oppdaget pest i Kina, det er solstormer og alt av  tjenester er blitt dyrere. Aksjene synker, folk blir arbeidsledig, turistbransjen slit og hurtigruta er snart konkurs. Hva skal man si? Jeg er ikke en type person som henger meg opp i motgang - tvert i mot - motgang gjør deg sterkere sies det. så da er det lett midt i alt dette tenke - hvor og hva går vi mot. 

Men jeg nekter tro at det er slutten på menneskeheten. NOT. Ja vi endrer oss, men vi endrer oss til det bedre. vi tilpasser oss. vi gir slipp på det  gamle og det vante. jeg forventer av deg og av meg selv, brette ermene opp og ta et tak for menneskeheten, for det vi er glad i og for de verdier vi prissetter. jeg lar meg nok lure av og til. lures av all negativiteten som er når du åpner internett. Jeg har et tips. ta 3 dager fri fra nyheter av og til. det er faktisk veldig befriende. DU VET NADA. funker for meg iallefall:) 

nå skal jeg vaske over gulvene mine før jeg ser en god film. ja, jeg er snudd i døgnet, og det elsker jeg. våke halve natten og sove halve dagen. ulempen med det at man rekker ikke alltid alle butikker eller viktige telefoner... som for min del, jeg klarer jo ikke stå opp til dyrelegen sin ringetid som er kl 0900. det er jo midt på natta... 

Ingen kommentarer: