mandag, mars 23, 2020

Sosiale sammenhenger

Det er nå man ser hva som er blitt tatt forgitt. Savnet av å gi en klem, være sosial og faktisk snakke ansikt til ansikt med hverandre. Den digitale verden fungerer som bare det, men det er allikevel noe som mangler. Det er nå vi må ringe dem vi er glad i, sende noen oppmuntrende ord eller invitere på kaffekopp igjennom messenger eller andre plattformer. Er dette virkelig en virkelighet?Tror faktisk det ikke er noen som kan si at dette påvirker ikke meg på noen måte. Kanskje du er introvert? Er vi kommet til et punkt at vi faktisk må skape nye virkeligheter i denne rare hverdagen? 

Jeg kan fort være frivillig asosial eller introvert i perioder. Det er gjerne i de perioder jeg driver med skapende arbeid og jeg skal være kreativ. Så er det de som virkelig er introvert og som virkelig trives i egent selskap. dem setter pris på å være for seg selv der kanskje stillheten er venn og som liker å jobbe effektivt alene. Jeg tror mange som er introvert gjerne er en god venn. De lytter, tenker og reflekterer. Mange utadvente har kanskje flere venner og pleier dem i sosiale sammenhenger. 

Nå skal jeg forsette og jobbe med mine saker, før jeg går meg en tur. 

Ellers: All ære til Alta kommune som går imot myndighetene ang karantene for de som kommer langveisreisende (søringkarante). 


Ingen kommentarer: