fredag, oktober 13, 2017

Hva motiverer deg?

Hva er det som motiverer deg? hva er som ikke motiverer deg?

Jeg tror at mange ikke når sine mål fordi man ikke er motivert nok til å jobbe med saken, være seg drøm om å begynne å trene mer, gå ned i vekt eller annet.

Jeg har mine drømmer og mål, men vet jeg egentlig hva som må til får å nå dem? har jeg den rette motivasjon til å hive meg ut i det. Eller er det slik at jeg tror det er mine mål og drømmer fordi det ligger innenfor konforsonen min og at målene kanskje handler heller om forventninger fra omgivelsene?

Jeg tror at den riktige motivasjon må komme fra hjerteroten som dyrkes frem av kjærlighet - med en virkelig oppriktighet. Først da tror jeg at man finner måter som fungerer best for den enkelte. Det nytter ikke å lese seg opp på hva som driver folk fremover? 

Din motivasjon trenger ikke å være noe som passer for meg - og motsatt. 

Dette bilde er tatt da jeg var på en verdenskonferanse  i Australia hvor jeg hadde et innlegg. Om noen hadde sagt til meg for noen år siden at jeg kommer til å stå foran masse urfolksforskere fra hele verden - ja da vet jeg ikke helt hva jeg hadde trodd. En ting kan jeg si at det ligger rimelig hardt arbeid med å komme seg til denne plattformen - mye glede og tårer. Jeg er kjempestolt. 

Når motivasjon til noe blir en lidenskap ja da tror jeg at man er på rett vei. I de prosessene gjelder det og ikke høre på andre som kanskje sier både det ene og det andre. Hold fokus og blikket på målet. 




Ingen kommentarer: