fredag, september 09, 2016

Stå i veien for deg selv.

Mental trening er blitt så populært idag - trening på å tenke positivt og få det ut i handling - få mer energi - yte mer - bli mer vellykket og yte enda mer  - helst samtidig flere plasser.

I utviklingen av deg selv og dine ambisjoner og mål er det bare deg selv som står i veien for deg selv, leste jeg en plass. så rart som det kan høres ut, men som jeg tror er sant. 

Jeg er en person som liker å ha ambisjoner - høye ambisjoner og mål for det jeg gjør i livet mitt. Jeg lukker ører for de som sier at dette er ikke gjennomførbart - for har jeg satt meg mål ja da anser jeg det at jeg snart har klart det. Høres kanskje banalt og overfladisk, men det ligger naturligvis mye arbeid bak. 

Jeg tror at mentaltrening handler om innstilling både til en selv og andre. Så handler det om trygghet, i det du foretar deg - og den tryggheten får vi mennesker på forskjellige måter. Når du finner trygghet og opplever mestring så vil målet være mye mer synlig - for da får du det beste ut av deg selv, og ser resultater, resultater som kanskje ligger utenfor din konformsone - sonen som kanskje kan være skummel å komme ut av, være i bevegelse på ukjent mark. men jo mer du sakte tørr bevege deg etter dine drømmer - jo mer trygg blir du. hold fokus.

Ingen kommentarer: