tirsdag, september 20, 2016

ikke bruk kanon til å drepe en mygg....

konstaterer at når noe virker for godt til å være sant, ja da er det som regel det...så hva er så lærdommen? jeg liker kardemommeloven jeg; Man skal ikke plage andre. Man skal være grei og snill. Og for øvrig kan man gjøre hva man vil (Thorbjørn Egner). 

men heldigvis er det slik at man lærer jo så lenge man lever:) og at man selvfølgelig ikke skal stole blindt på andre mennesker. sannheten kan virke brutal der og da, og man blir påminnet nettopp det faktum at menneske er bare et menneske, med sin historie og sine intensjoner i samspillet med andre. 

ellers har jeg en fin tirsdag med litt møter, planlegging av en verdenskonferanse for urfolk som holdes i Alta juni 2017, vært observatør for en kollega som underviste for master i reiseliv, skriver på min undervisningsfilosofi og forbereder meg til teoretiske perspektiver i pedagogikk. ellers har jeg ryddet litt i mine blomsterbedd, det er jo høsttid med dets farger og nyanser, vi rydder bort og vi tar imot. vi tar imot mørketid med dets sider. vi legger bak oss og vi omfavner. Jeg liker høsten veldig godt. jeg liker å ha stearinlys og peisvarme - det er avslappende og beroligende.

Ønsker deg fortsatt en fin kveld og uke:)

Ingen kommentarer: