torsdag, mars 17, 2016

Min mamma

jeg 


Idag har jeg tenkt på det å være mamma. Jeg er selv så heldig å være mamma til noen fine unge mennesker,  Og jeg går veien og lærer hver dag.

Jeg er selv så heldig å være 46 år og ha min egen mamma som lever, er frisk og er kul. Min mamma som har jobbet i sikkert 40 år som helsesøster og har truffet enormt mange mennesker i sitt yrkesliv og besitter enormt mye kunnskap om det å være medmenneske.

Jeg som gammel sosialarbeider kan bare fundere over en som har jobbet dobbelt så lenge som meg over hva hun har gått igjennom i sitt møte med medmennesket Hun besitter en kunnskap som de færreste har. Damen er klok. Og jeg er så heldig å være hennes datter. Jeg er superstolt av det.

Her er et bilde av min mamma er hun fikk anledning å "bli ny" - være med på et konsept der hun ble sminket og stylet:) damen er over 70 år og ho tok det på strak arm. så se her, Edel Marit blir ny i sin begynnende pensjonisttilværelse. veldig bra.

Jeg er stolt av deg mamma - du er den eneste som faktisk har de beste råd når stormene rir mest. Og ja - dem har vi kjent på de siste tre måneder - der livet møter døden og alt blir snudd på hode. Men da var du der med dine kloke ord, du var tilstede og rede for en hver bølge. du var min mamma som sa de rette ord for oss. Du gav deg selv helt og fult, du løftet fra smertens fjell. du lovet og du sa: det kommer til å bli bra - de løftene ble ord som som betød - i øyeblikket du så og sa.

Takk min mamma

Ingen kommentarer: