torsdag, mars 03, 2016

Borte bra men hjemme best

Gud det var godt å komme hjem igjen etter dager på reise. Det er virkelig sannhet i "borte bra men hjemme best". Etter dager med hotellmat og stress var det ufattelig deilig komme hjem til eget kjøkken, der jeg får fikset maten selv, rotat vaskerom kleshaug som ikke selv har spasert ferdigbrettet i skapet. Men det fine med å reise er at man setter pris på det man har hjemme - de små tingene i hverdagen blir mer synlig når man ikke har det rundt seg.

Så om du skal bo mange dager på hotell er mitt tips: ta meg deg en duk, stearinlys og en liten pyntegjenstand evt et bilde. Da blir det så mye mer koselig på rommet. Og aldri ta med for mye unødvendig klær. Heller gode sko når man er i en by. For der telles skrittene fort - på en dag doblet jeg det jeg en vanlig dag går her i Alta:) Men det er jo bare positivt da.

Du skjønner jeg har alltid skritt/pulsklokka på meg - jeg har på en måte blitt litt hekta på å sammenligne mine hverdagsaktiviteter. så er det også en bevisstgjøring på hvor mye du er i bevegelse i løpet av døgnet. klokka er så avansert at den forteller også hvor godt/dårlig eller lenge du har sovet i løpet av natten, hvor mye kalorier jeg har forbrent på spenst, hvor mange km jeg beveget meg og hva pulsen min er. Genialt:) Fitbit er tingen




Ingen kommentarer: