torsdag, desember 31, 2015

Godt nytt år og takk for det gamle

Jeg ønsker deg en fin fin nyttårsaften hvor du enn er på kloden. For meg har jeg alltid opplevd nyttårsaftener som litt merkelig, jeg blir noe mer tankefull på en måte. Både trist, glad, mimrende og jublende. Det er dagen der hodet mitt fylles med tanker fra fortid, det gamle året, dagen idag og fremtiden. Det er dagen jeg tenker på alle situasjonene, opplevelsene, det glade og triste som har skjedd. Det e dagen jeg skjønner at dissene dagene i 2015 som aldri mer kommer tilbake. Alt er blitt til minner. Men det er og dagen der jeg tenke på mårradagen og det nye året... med dets hemmeligheter, overraskelser og gleder. Nyttårsaften er en dag for meg der jeg kjenner på hele følelsesspekteret....

"Gårsdagen er forbi, mårradagen har ingen sett, men i dag hjelper Herren" (Bibelen)

Har du nyttårsfortsetter? Jeg har forventninger til neste år, noe jeg håper du også har. Jeg håper at du får et fint år og at de tankene og drømmene du har om det nye året går i oppfyllelse.

Jeg tenker at jeg skal bli flinkere å strukturere hverdagen min mer, gjøre det jeg liker, være sammen med dem jeg er glad i, og ikke minst gå for mine drømmer. Jeg skal bli flinkere å lytte til meg selv, og ikke ta så mye hensyn til hva andre måtte mene om de valgene jeg gjør.

Nyttårskvelden skal tilbringes i hjemme med mennesker og dyr, god mat og gode mennesker. Vi skal glede oss over livet.

Jeg ønsker deg et riktig godt nytt år, kjære venn, og håper at alle dine drømmer går i oppfyllelse.