lørdag, juli 11, 2015

sommerdager sørpå

Sist uke var det tropenatt og tropiske dager sør i landet - og da reiste vi dit. Vi hadde noen fantastiske dager hos min søster og hennes mann på Espa ved Mjøsa og dugnadsfestival hos Kari, min gode venninne - som også bor ved Mjøsa - og i Monaco. Kari er en fantastisk dame med stort hjerte - og veldig flink med god fransk mat. på grunn av Kari har vi "Karimat" hjemme som hverdagskost hos oss i kongleveien.

Kari ble jeg kjent med gjennom Ann Irene Buljo - den historien tar jeg en annen gang, og ja den er noe spesiell. For to år siden prioriterte jeg å dra på 50 års lag til Kari i Monaco - noe jeg ikke angrer på. Damen har bodd der i 30 år og har statsborgerskap, vingård og hus der. Det ble mye lokalhistorie. Monaco er nesten som en liten småby - der alle kjenner alle - og er på hils med alle.

 Jeg er heldig som har Kari i livet mitt. Kari med sin kjære og et av barna kommer nordover til påsken noe jeg ser frem til - love