lørdag, juli 18, 2015

Nærmere deg min Gud

Dette er en av mine favoritt salmer - håpet, troen og lengselen. Hver gang jeg opptrer med den salmen begynner jeg nesten selv å gråte på noen av tekstlinjene. Denne snutten er fra en turne jeg var med på med Scene Finnmark - en flott gjeng å reise med. Jeg husker de tilbakemeldinger jeg fikk som virkelig rørte mitt hjerte. Etter år med konserter og spes kirkekonserter så opplever jeg at mennesker er på jakt etter ro, på jakt etter tro og fundament å bygge livet sitt på. Jeg har hatt utallige samtaler med mennesker etter slike konserter som berører søken, uro, stress og ikke minst tomhet. Jeg er takknemlig for hver gang jeg kan være en lytter, trøst og kanskje oppmuntring for et menneske. Tro kan være så mangt - men det viktige er at hver enkelt finner sin egen måte å tro på.