søndag, april 12, 2015

søndagssysler

som tenårigsmamma har du mange bekymringer - hver en dag. og ja man kan bekymre seg ihjel over mopedkjøring, skuterkjøring, fotballturnering i Tromsø og slalombakken. I går kveld var jeg ute på middag med flotte kollegaer, en nydelig ettermiddag/kveld med "utepils" og god mat. Det var skikkelig trivelig:) Jeg jobber med de beste mennesker - på UIT Det arktiske universitet. Men: mammahjertet banker, og tenker på alle de unge guttene med sine aktiviteter en fredagskveld, der de utforsker voksenverden og blir store.

Jeg ble spådd i hånden i går kveld, noe jeg egentlig ikke tror så mye på. men for morroskyld lot jeg meg bli spådd. mye rart ble sagt, men en setning tenker jeg enda på. "du må slutte være så mye mamma".... Jeg er noe usikker på hva den damen legger i det, for jeg elsker å være mamma. Jeg liker å styre for andre. Jeg liker å lage mat, være på forballkamp, se etter deler til mopeden, vaske stinkende fotballklær mange gang i uken og mye mer. Barn er små en stund, så er det min jobb og gjøre dem sterk og robust til å klare seg selv, gi dem mot til å reise etter sine drømmer - prøve og feile - bli voksne.

 Nå skal jeg ut i finværet - fortsette å rydde bort vinterklærne, ting og tang, eller prøve å finne ut hvor jeg skal begynne.... Alpinsesongen er snart slutt og da kan det utstyret fjernparkeres i et stappendefult stabbur, som kanskje må ryddes før jeg får inn skiene. Men først fyre opp bålpannen i finværet og kanskje steke noen pølser. Det er en fin søndagssyssel.

 Ha en fin søndag