fredag, oktober 04, 2013

Alta: hjertet av Sapmi

jeg er glad og takknemlig for livet. for at forkjølelsen gav etter, og forlot meg . jeg er takknemlig for at jeg hadde mulighet til å gjøre denne fredagen til et spennende førhalloweenkveld for min 11 år gamle gutt som er nyklippet og glad for dager i Kautokeino i høstferien. Jeg er så glad for at jeg ikke har feber, hoster eller føler hodet mitt er full av snørr.

Jeg er så takknemlig for å kunne leve nå:) det føles så godt. Jeg er mer skeptisk til den blå blå regjering, men det lar jeg ligge i kveld, men jeg er fryktelig spent på sammensetningen av Sametinget. men vi ser tegningen og vi er glad for det:)

mandag er det oppstart av samisk barnekor i Alta, det ser jeg frem til. endelig kan vi takket være godt samarbeid mellom Alta kommune Sametinget og Samisk Språksenter starte opp en spennende musikalsk reise der drømmer skapes og virkeliggjøres, der det samiske blir synliggjort, der barn får skape og statuere identitet. jeg gleder meg til resten. vi har allerede booket par spillejobber:) Alta: i hjertet av Sapmi!!!

Ingen kommentarer: