torsdag, mai 30, 2013

danser i takknemlighet

Noen små ord om hendelser og livet som leves i øyeblikk i kjærlig hengivelse med ydmyk takknemlighet. Over lykke, fremgang, opplevelser og gode ord. for en usansynlig stor gave jeg har fått i form av de mennesker som jeg omgåes med... det er overveldende.

sist helg var vi (Koma skole, 5A) på Norgesmesterskap i sjakk, "sjakk i skolen" i Oslo: Lukas sin klasse tok sølv. det er fantastisk artig. som mor sitte se på sin lille sønn klø seg i hodet 6 parti x 40 minutter hver. helt helt fantastisk rørende. For en smart unge jeg har, så utrolig konsentrert og tok oppdraget alvorlig. Sølvet er resultat etter et år med sjakkspilling på skolen. I tillegg til mesterskapet nådde vi besøke Botanisk hage, kon-tiki museet og Fram museet. fantastiske historier. fantastisk eventyrlig reise for ti åringene, så mye lærdom og kunst. Lukas som er så opptatt av historie var helt henslått av Amundsens båt som vi fikk oppleve, alle fire etasjer.

så var det det været;) blinke  blinke. Jeg nyter hver eneste ettermiddag i solvarme på min vakre terrasse, der så og si alle måltider inntas av alle i nær familie, lykke:)  jeg er så takknemlig for det, for livet jeg lever hver en eneste dag i Kongleveien.

Idag har jeg hatt korøving: med Altas beste barnekor:) vi øver masse til opptreden i Finnmarkshallen om to uker. vi er så spente. barna er så motiverte og glade. Jeg blir glad, de er og blir glad. og vi synger og joiker glade. Jeg er så takknemlig for at jeg får være med på den gleden med  fremtidsdrømmer. hva er vel fremtiden uten våre barn og unge? de er vårt håp og de ER fremtiden. Jeg er så takknemlig at jeg har fått sang og musikkgaven:)

så er jeg takknemlig for to flotte spillejobber jeg selv skal gjøre i slutten av mnd. det gleder jeg meg til:) alltid velsignelse med å gi musikk i gave til folk. er jeg ikke heldig? ja det er jeg:)

til slutt: næringsoppgaven og selvangivelsen er inne.. i 12.time.. tusen takk berit for hjelpen fra ditt matematiske hode. og superfine tall ble det også:)

jeg er så velsignet og takknemlig at jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si det.

loven om tiltrekning!

ønsker deg en flott kveld med gode tanker og kjærlighet

Ingen kommentarer: