onsdag, april 03, 2013

konfirmasjons planlegging i sneværet

det sner sner sner og sner.. og vi måkker måkker og måkker sne. jeg kan faktisk ikke erindre at det har vært så mye sne i finnmark, alta eller kautokeino. tett tett tett. leste en plass at i alta snedde det 21 av 22 dager i strekk.... og dette passer ikke meg!!!! jeg har faktisk en tendens til å bli værsyk. så nå blir det søren meg sydenlansktur helt plutselig. i fjor 2012, ble jeg også så lei vinter at vi plutselig dro til Kreta i slutten av april, og der var det 30 varmegrader en uke:)

I mens jeg venter på at det skal slutte å sne, trekker jeg gardinene for, tenner lys, drikker te, og planlegger den store dagen til min sønn Ivar Magnus som konfirmeres 5.mai:) det er stort for oss alle. det  blir en kanonfest og rock'n roll for store og små. kortene sendes ut om noen dager, digitale invitasjoner sendes ut, bilder fikses, kakebakelisten er i boks,  servering er i boks, middag og ikke minst kofta med tilbehør til oss alle. stas med alt nytt:) Ivar Magnus har gått på noe som heter Tentro på Filadelfia den siste vinteren sammen med mange flotte unge, der de har hatt undervisning og spennende reiser. søndag 5.mai kl 11 er det en formell overhøring av ungdommene som varer en time. etterpå bærer det til Kautokeino der festen fyres løs. 

Midt i alt sammen drømmer jeg meg bort mot sol og varme, og mange spennende reiser i sommer som Israel, Vebomark, Piteå games, Canada og Frace på sensommeren:) glede meg.

men først Tromsø i morgen tidlig, om det går noe fly i denne snestormen.... 

take care and bless 

Ingen kommentarer: