fredag, april 27, 2012

en bryllupsnatt...

ansiktets konturer visnes i mørke. lykkens smil trenges bakpå men: historien den begynte en bryllupskveld. sittende på en sofa med en enkel prat, om alt og ingenting? rene engler som glade svirret rundt i ring men det var i kampens hete: en mot en, der sverdene glødet, mellom flere sannheter? kem vet når sverdet streifet kjernens grunnfestede rot. et tre godt plantet i sannhetens tjeneste: slik skal det være min venn.. jeg smilte da jeg så porene ble borte som en vakker retusjert film der jeg smiler med det andre smilet. men: oj:) jeg er jo så lykkelig hver gang jeg får være ung et øyeblikk med blinkende stjerner jeg får være ung:) et sekund i løgnens favn, eller den andre sannheten midt der står jeg selv i en vakker bryllupsnatt, en bryllupsnatt som ikke er min... når den ene sannheten danser triumferede med sverdet høyt hevet så vet jeg nok.. men ikke idag, for idag er jeg ung jeg tar meg en tur i skogen i et kjent terreng bakom i det kjente står du der som jeg ikke kjenner men med utstrakt hånd en hånd som viser visdom og styrke snuende og snublende..helt rundt.. står jeg der igjen imøtet med meg selv denne bryllupsnatten glemmer jeg aldri

Ingen kommentarer: