torsdag, mai 26, 2011

takknemelighetsliste

jeg skriver en takknemelighetsliste.

jeg oppdager stadig hvor heldig jeg er - men setter jeg pris på det? nei
jeg glemmer så fort.
jeg ser ikke alltid det fine og verdifulle som er rundt meg. jeg glemmer det som er viktig i mitt liv.

hvorfor ikke bare ønske seg det man har? hvorfor alltid strebe etter noe annet enn det man ikke har? va det en venn som sa. og det er så sant så sant.

skattene ligger jo i ditt hjerte, i deg selv der du er idag, med det du har.

derfor skriver jeg en takknemelighetsliste.
jeg skal lese den og være takknemlig for det jeg har idag. men jeg skal ha drømmer og jeg skal fokusere på de mål jeg har satt meg samtidig som jeg leser min takknemlighetsliste. jeg tror ikke at man blir lykkeligere med å nå nå målene sine om man ikke er tilfreds med dagen idag. de små gleder i hverdagen og alle menneskene rundt enn som er der men som man ofte glemmer.

idag skal jeg gi ti klemmer:)
en klem kan utgjøre forskjellen.
jeg skal si noen fine ord til folk jeg møter på min vei.
jeg skal fortsette å glede kroppen min med løping, sykling og svømming. Og ikke minst; maraton
jeg skal lage god middag idag, ørret. med iskake til dessert
og spille trommer sammen med kreative mennesker
jeg lager en sang
jeg skal fortelle mine foreldre hvor høyt jeg elsker dem. ingen ingen i verden er som dem. love you.
jeg skal kjøpe en gave
og gjøre platecoveret mitt ferdig....

"slik du vil at andre skal være mot deg, slik må du være mot dem"(bibelen)

jeg lukker mitt øre for negativ og destruktiv prat. det forsurer bare miljøet.
jeg lukker mitt hjerte og min dør for mennesker som ikke ønsker andre godt, men som heller vil dra medmennesker ned i den søla de selv er i med sitt forsteina hjerte.

kilden til sannheten ligger i ditt hjerte. ikke la andre mennesker bekle den med løgn som kan forvirre deg.

"Bevar ditt hjerte framfor alt du bevarer, for livet går ut fra det" (Ordsp 4,23)


Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Moder själv, hon accepterar dej ändå
Och det kan du lita på.

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

tekst:Ingemar Olsson

Ingen kommentarer: