mandag, mai 02, 2011

oppvaskmaskin til bry

jeg konstaterer at jeg er et moderne menneske, tatt av tiden, elektrisiteten, makinerier og tidsklemma og alt det der.. jeg har vel alltid trodd at moderniteten ikke får fange meg, jeg vil være fri, jeg vil være nær naturen (ha).. igår streiket oppvaskmaskin!!!et maskineri som jeg har tatt som selvfølge...jepp og det merkes på arbeidsfordeling mellom store og små. gamle vaner; nytt glass hver gang man er tørst, ny kopp for hver gang kaffen er presset.ny vane: "du må bruke det samme glasset du brukte i sted". "mamma, kossen kan jeg vite hva som er mitt glass.." resultat; en haug med glass på benken. nye abeidsplan må lages og oppvasken må fordeles på store og små, om ikke; "mamma, koffer er det så rotat på kjøkkenet?"
rutinene er snudd på hodet og ingen vet helt hvordan man skal gjøre kjøkkenting. gammel lærdom:"husk og sett fatet og koppen i oppvaskmaskin" eller "rydd etter deg" som betyr: alt i oppvaskmaskin. dagsoppdraget "tømme oppvaskmaskin" er borte?? jeg bare konstaterer at rutiner er viktig for små og store, endringer av rutiner og arbeidsstruktur tar tid og etablere. jeg lurer på hvor lenge jeg klarer meg uten oppvaskmaskin? jeg har allerede googlet fancy hypermoderne oppvaskmaskin...

men nå; arbeid

ønsker deg en finfin mandag med eller uten oppvaskmaskin.

Ingen kommentarer: