søndag, mai 29, 2011

katta reddet og hjertet på plass

jeg har snille naboer. takk ine theresa pedersen for at du hjalp meg finne lille tubi. han satt øverst på en lyktestolpe med dumme kråker som fløy rundt han og hakka på han mens enda dummere løshunder sto og venta på katta. eller.. det er jo dyreverden da.. kan vel helst ikke bli sint på hundene eller kråkene.. men det er faktisk noen som eier hundene som løper løs og skremmer både unga og katter. jeg liker virkelig ikke løshunder.

Løshunder er i henhold til hundeloven forbudt i norge, i det hunder kun har lov til å ferdes uten bånd når det ikke er båndtvang og så lenge hunden følges av et menneske som har rimelig kontroll over dyret til enhver tid. Hunder som blir påtruffet løst kan i henhold til hundeloven §10 opptas av enhver person, som deretter skal levere hunden til hundeholder, evt. politi eller den myndighet det lokale politiet har oppnevnt.(wikipedia)

pause.

nå har jeg roet meg. katta har det fint, bare sover. jeg har spist vafler på hotellet, kos, og bidus'n koker seg ferdig. middagsgjester venter. god søndag til deg. husk og slapp av, ta det med ro, ikke stresse, bare kose deg;)

Ingen kommentarer: