onsdag, april 13, 2011

snart påske

det nærmerer seg påske, en sein påske. det er jo nesten ikke mer sne igjen. en ny tid er like om hjørne. denne helgen skal jeg dra å sette vokal på salmeplata mi, og vips så er den faktisk nesten ferdig. det blir insensiv jobbing noen dager. jeg tror denne plata blir fin og anderledes. ikke forvent deg en tradisjonell salmeplate;) vi lever i en moderne tid og, fortiden får vi ikke tilbake, men gode minner bevarer vi i hjerte. dette vil merkes på salmepalta mi. det er flott og nostaligisk med tradisjoner, spes salmetradisjoner. men i en tid som raser mot oss med ny teknologi og nytenkning både innenfor og utenfor kirka så tror jeg det er behov for salmeplate som passer i tiden, selv om Gud er og har vært den samme i evigheter og til evigheter. jeg vet ikke hvem som er gud for deg, men jeg håper at du har noe/noen som er grunnfestet i ditt liv som gir deg den trygghet du trenger for å leve et tilfreds liv og ikke minst i harmoni med omgivelsene.

i skrivende stund, med skrivebordet vendt mot et vindu, skuer jeg helt blå himmel, sol og fulger (noen kråker og), jeg ser sneen som smelter og barflekkene kommer frem. det er et kunstverk, det er så vakkert. tror jeg må ut en tur... jeg var en kveldstur på hytta på mandag, det var så deilig og kjenne på roen, og ikke minst tenke på helt andre ting en identitet, dikotomiske forhold, minoritet-majoritet og definisjonsmakt. jeg bar ved inn, fyrte, kokte kaffe, så på vedovn som skal byttes ut, alt annet var glemt. det er en egen ro med å være ute. jeg får masse kreativitet av å være ute. de beste sangene og tekstene jeg har skrevet er ute i frisk luft og flott natur. vi er virkelig heldig som bor her på denne årstiden, det er himmelsk. eller, jeg er egentlig glad i alle årstider, jeg bare glemmer litt de andre når jeg er midt i nuet med sol, vamegrader og blå himmel.

er du stresset før påska? her kommer liv med noen gode råd;)

jeg ønsker deg en fin onsdag:)

Ingen kommentarer: