lørdag, april 09, 2011

et ærlig liv?

Jeg ønsker å leve et ærlig liv, noe jeg tror de fleste mennesker sansynligvis vil.

Jeg vil ikke leve bak en fasade der alt skal være perfekt og usannsynlig positivt...jeg kan jo ikke det, for alt er jo ikke perfekt, huset er ikke alltid ryddig og rent, jeg står opp med feil fot mange gang, jeg blir noen gang sur, irritert og dum når jeg ikke burde være det, og da sårer jeg de jeg er glad i.

Jeg anser meg selv å være et ganske så fornuftig og jordnært menneske, egentlig snill og grei tror jeg om meg selv, noe jeg håper også andre tror om meg?

men når man treffer folk, hvor mange gang tar man ikke på seg en maske som ikke viser min ærlige emosjonelle tilstand? om jeg vet at jeg får gjester i ettermiddag ja da rydder jeg huset, baker gjerne en kake, sminker meg litt, rene klær og litt stearinlys. kommer det folk plumpende inn i huset... ja da når jeg faktisk iallefall og rydde stuebordet og hive klær som ligger på gulvet inn på soverommet.

og hvor mye lygeblogging og lygefacebookoppdateringer svirrer ikke rundt?

vi ønsker jo å vise det beste ved oss selv? både i det virkelige livet og over internett.

ja det var det ærlige livet....

hvem er regissør i ditt teaterstykke?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Likte dette innlegget av deg!

Anonym sa...

takk for det.
am