lørdag, mars 12, 2011

moderjord og naturen viser muskler.....

mine tanker og bønner går til menneskene som er påvirket og rammet av tsunamien og jordskjelvet i japan, både i norge og resten av verden. det er helt forferdelig, det er tragisk og urovekkende. vi opplever atter en gang at vi mennesker blir så små og hjelpeløse mot mektige naturkrefter.

dette gir tanker. tanker om livet, eksistensen, verdier, viktighet og ikke minst relasjoner. jeg tenker på deg og meg som svømmer i overflod og velstand, egoismen som styrer valgene våre. jeg tenker på mennesker jeg glemte, mennesker jeg hele tiden har tenkt å ta kontakt med, mennesker som jeg har noe usagt med, mennesker som jeg ser på facebook som jeg konstaterer; ho/han skulle jeg tatt en prat med, jeg tenker på mailen jeg skulle ha sendt, smilet jeg skulle ha smilt.. jeg tenker på mennesker som jeg egentlig vil bli kjent med men som jeg ikke ser...

Gud, jeg regner med at du har kontroll..
selv om jeg ikke forstår..

Ingen kommentarer: