fredag, august 27, 2010

jeg lærer...

1 - VÆR REN I ORD:
Snakk med integritet. Si bare det du mener.
Unngå å misbruke ord til å snakke stygt om deg selv
...- eller å sladre om andre.

2 - TA IKKE NOE PERSONLIG:
Ikke noe av det andre gjør, er på grunn av deg.
Det andre sier og gjør, er en projeksjon av deres egen virkelighet - deres egen drøm. Når du er immun mot andres meninger og handlinger
vil du ikke bli utsatt for unødig lidelse.

3 - LA VÆRE Å FORUTSETTE TING:
Våg å stille spørsmål og å uttrykke det du virkelig ønsker. Kommuniser med andre så klart du kan for å unngå misforståelser. Denne ene leveregelen er nok til at du kan omskape hele livet ditt.

4 - GJØR ALLTID DITT BESTE:
Ditt beste vil forandre seg fra øyeblikk til øyeblikk.
Det vil være annerledes når du er frisk enn når du er syk. Gjør ditt beste under alle omstendigheter,
- så vil du unngå å dømme deg selv og angre.

Fra Toltekernes esorteriske lære,
av Don Miguel Ruiz

3 kommentarer:

Barbamamma sa...

Mye av det jeg gjør er på grunn av andre, fordi andre mennesker inspirerer meg og setter igang prosesser i meg som får meg til å gå litt lenger enn til meg selv - som får meg til å høre og se andre mennesker og handle i både deres og min ånd, i samspill. I det øyeblikket jeg blir immun mot andres meninger og handlinger: Shoot me....

Ellers mange gode leveregler -

Ann-Mari Andersen sa...

skjønner hva du mener. alle blir jo påvirket av andre, det er slik mennensket er skapt. men jeg tror altfor mange lever etter andre og for andre. og glemmer seg selv. jeg har brukt mange år på å lære si nei og ikke ha dårlig samvittighet for det..

jeg blir også inspirert av mennesker, kreative og postitive mennesker. jeg henter av og til også energi fra den sosiale verden.. jeg har noen venner som jeg da ringer til:)

jeg er fasineres av mennesket, av kor forskjellige vi er og ikke minst kor lik man også kan være:)

Ann-Mari Andersen sa...

og det er ikke noen motsetning til disse leveregler;) hehe..

håper du ellers har det fint, og er klar for høsten. jeg elsker høsten med mørket og ikke minst med farger.