onsdag, februar 10, 2010

barnegradering i karate

her bilder fra gradering (karate) for barn i kautokeino. vi har så flinke barn i klubben som målbevist trener ukentlig. kautokeino karateklubb trener Kyokushinkai, en av de hardeste former for karate. klubben vår har eksistert i overkant av 20. vi har blandt annet brunbeltere, grønn og orangebeltere. Klubben har også en tidligere norgesmester:)
kautokeino karateklubb har nært samarbeid med alta karateklubb.

får du ikke lyst å trene karate? det er en treningsform som passer for alle. du trener opp både indre og ytre styrke, koordinering, tålmodighet og balanse. det har vist seg at barn som trener karate presterer veldig godt på skolen.

2 kommentarer:

A-C sa...

Åh, kult! Når jeg ser sånne ting savner jeg Kauto, og dere, veldig! :)

Når har dere voksne tenkt å gradere dere da?

Ann-Mari Andersen sa...

heia a-c. kor det går med deg da? ikke lenge til du er hjemme igjen:) tia går fort. vi har treningshelg i alta første helga i mars, og da er det gradering for de som vil det. jeg vet ikke kor mange det er som kommer til å ta den. det er ny gradering i juni, kanskje du når den du. jegfor min del tar den i juni. jeg føler vel at jeg må terpe mer på sparkene før jeg graderer meg. så er detkommet ny sullabus, med en del nye ting, for eks så er det tre sparkekata vi som tar andre belte må kunne (istedet for en). og noen nye slag. jeg har ikke fått studert den nye så veldig enda. du finner den nok på nettet også om du vil lese den. håper du også får tid til å trene litt sån at du også graderer deg til sommern:) ellers skinner sola her og det er skikkelig "påskevær". litt kaldt om dagen, men vi klare oss. jeg for min del har tusen eksamener om dagen jeg jobber med.

vi høres.

klem