søndag, oktober 25, 2009

klokken tikker... takk gud for en ekstra time i gave

har du husket å stille klokken idag? jeg oppdaget det ganske langt på dag, og det var en gledelig overraskelse på meg. tenk, en ekstra time. takk gode gud, som om jeg fikk en gave. men kjenner jo nå på kvelden at dagen har hatt en ekstra time, man er sulten på andre tidspunkter man ikke bruke være det. og ikke minst litt mer søvnig også. men vi mennesker e jo vanedyr, så i mårra er det glemt at vi stilte klokken idag og fikk en ekstra time. lurer på kossen det hadde vært om man for eksempel fikk en ekstra time pr uke, og uka fikk for eks en ekstra dag annen hver uke. og anna hver år så hadde vi fått for eks en mnd mindre pr år? jeg tror nok jeg hadde blitt rimelig forvirret, men samtidig så hadde man jo også blitt vant med det og, som alt annet. hadde alle kvinner som har født barn husket alle smerten som var med en fødsel ja da hadde det jo ikke vært mange mennesker igjen på jorden...gleden over å endelig møte barnet gjør at alt annet er glemt. imøte med det lille ukjente mennesket glemmer man fort tid og sted. eller glemme tid og sted kan man jo gjøre inn i mellom.jeg tror opplevelsen av tid er veldig subjektiv, og ikke minst hva man fyller den tiden som hele tiden kommer til deg. eller tar du den helt for gitt? har du opplevd at tiden står stille, eller du bare lytter til ingenting. prøv å sett deg ned på sofan og se hva klokken er, lukk øyene og kjenn tia kl 19.05.. den kommer aldri mer tilbake, den vandrer vidre.. kor hen? jeg elsker filmene back to the feture. har du sett dem? jeg har sett alle tre tusen tusen ganger, og jeg blir like imponert over tidsreisene de gjør. hehe.. så kveldens anbefaling er: se tilbake til fremtiden. har du lest sofies verden, det er en bok som er sprø. jeg elsker den. men skal ikke skrive om det nu. jeg har andre ting jeg må forsette å skrive på.. ønsker deg en fin søndagskveld:)

Ingen kommentarer: