tirsdag, august 11, 2009

min flinke produsent


her e min flinke produsent og halve andagassii stein austrud. Det er han som produserer mitt nye album "andagassii" som kommer ut 7.september 09. Vi har faktisk brukt to år på denne platen, og i løpet av disse to årene har vi opplevd mye morro; opptrått i oslo spektrum i forbindelse med "pinse for alle" (han spilte også med carola den uka på samme scene), så vant vi sammen delfinalen i melodigrand prix i stavanger 08, 5 mnd etter "pinse for alle" sto vi igjen på Spektrumscenen i finalen til MGP, vi har opptrått for kristin halvorsen og halve regjeringen, og mye mye anna. men nu; "andagassii" albumet slippes ut.

stein traff jeg første gang for 15 år siden i kautokeino i forbindelse med sami grand prix som han har vært involvert i i mer enn ti år. I løpet av årene har han også jobbet med flere samiske artister som gjør at han har opparbeidet seg mye kunskap om samisk musikk. for 4 år siden inngikk vi et samarbeid, som startet opp med kirkekonserter i kautokeino under påskehøytiden, så ble det singelplate og plateprosjekt. Jeg føler meg heldig og takknemelig for at jeg får jobbe med han. Han er en av landets beste produsenter og han er den beste musikalske mentoren som jeg noensinne har hatt før. aldri har jeg lært så mye som æ har gjort de siste par årene. stemmebruk, takt, tone, tørre satse og tenke nytt, hardt arbeid, øving, øving og terping.

(foto: ann marita eriksen)

6 kommentarer:

Lena sa...

Kor utrolig bra, Ann- mari! :) Du fortjener det absolutt beste! :)

Lena sa...

Kor utrolig bra, Ann- mari! :) Du fortjener det absolutt beste! :)

Lena sa...

Kor utrolig bra, Ann- mari! :) Du fortjener det absolutt beste! :)

Lena sa...

..Det hang seg visst litt opp her :S Men ok, da er budskapet i alle fall kommet klart fram :D

Ann-Mari Andersen sa...

tusen takk for det:) ja budskapet kom frem:) hehe.. men takk igjen. jeg gleder meg bare til plata mi som æ har jobba med så lenge er i salg fra 7.sept. ønsker deg en god natt og en kjempefin uke:)

Anonym sa...

veldig interessant, takk