lørdag, januar 24, 2009

melodi grand prix kveld:)

Kveldens tv underholdning vekker masse gode minner i meg:) delfinale i melodi grand pix. tankene går tilbake til stavanger i fjor på denne tiden. Jeg skulle til pers som sang nr 2.. jeg gikk i sminke kl 12 på dagen, det tok en time, så til kostymedama og på med klær. så like før 5 litt mer sminke så generalprøve. Jeg var så nervøs atte. og vet du, alt som kunne gå galt gikk galt på generalprøven. jeg hadde aldri sunget med "in ear" før, og det kan æ love deg var uvant. ikke hørte jeg meg selv og ikke hørt korjentene.. etter prøven løp æ på garderoben og tåran bare pressa på, ka var det æ hadde begitt meg utpå, æ tenkte ikke talom om at æ går ut på den scenen der igjen..min søster satt der å holdt rundt meg...hadde ikke klart meg uten ho der og da..

anyway, så var det selve showet:) in ear ble fixa, dem tapet dem fast i ørene mine.. og dem satt som skudd. og lyden var himelsk:)og jeg hadde funnet tilbake til meg selv igjen. og jeg vant:) hehe.. veldig morro. jeg er ufattelig takknemlig for at æ fikk være med på det. æ lærte masse om denne type underholdning. masse arbeid ligger bak. og det mye man som artist ska huske, alt fra og nesten telle skritt til mikrofon og til å håndtere 6-8 tvkamera.

en anna ting æ tenke på var koristene som måtte lære seg samisk på par daga:) vi pugget og vi leste og vi sang. her kunne man ikke jukse med noe singback. nei all vokal sku være live. min egen og koristene. men dem lærte fort:) morro.

jepp:) jeg gleder meg se på delfinalen.

Ingen kommentarer: