onsdag, desember 31, 2008

årets siste dag

årets siste dag e alltid veldig spesiell. man tenke vel ofte over ka man har opplevd det siste året. det e dager uka månda som aldri mer kommer tilbake. man sitter igjen med opplevelser og minner på godt og vondt. nyttårsaften er for meg litt vedmodig med samtidig veldig gla dag. en ny tid står foran deg, et nytt år:)

for meg har 2008 vært mye morro. musikalsk sett så var melodi grand prix et høydepunkt. først delfinalen i stavanger. Ikke hadde æ vært i stavanger før heller. nydelig by. MGP sirkuset var nok større enn æ kunne tenke meg. da jeg kom dit hadde jeg min egen sjåfør, min egen sminkedame, kontaktperson, kostymeperson, mediaperson. og ikke minst en stram timeplan. min første prøve på scenen, ja da følte æ meg liten. for første gang sku æ syng med " in ear" i øret.. og wow det var anderledes enn en vanlig monotor.. og så skulle æ lære meg forholde meg til 6 tv kamera. du kan tru æ lært mye. tia etter delfinalen var hektisk frem til finalen på spektrum i oslo. uka i oslo før finalen gikk til 6-10 medier vær dag, prøver mer prøver og tv. Spektrum var faktisk ikke så skummelt for meg, jeg hadde sunget der 5 mnd tidligere. så følt vel at jeg kjente rommene bak veldig godt. så var det alle de flotte mennesker man ble kjent med i løpet av månedene med grand prix, hærlig. æ e veldig takknemelig for at æ fikk oppleve dette, det har gitt meg masse lærdom.

det e rart å sitte å se tilbake på året som har gått. mye har skjedd på godt og vondt. men æ trur det e viktig å tenke over det og ikke minst akseptere de tingene som kanskje ikke har vært så gode, så kan man legge det bak seg og se fremover.

har du nyttårsfortsetter? æ har forventinger til neste år, jeg håper at du også har det. håper at du får et fint år og at de tankene og drømmene du har om det nye året går i oppfyllelse. jeg skal bli flinkere og strukturere tia mi. jeg skal prøve gjøre mer de tingene jeg liker, jeg skal trene mer...(hm) tja...og ikke minst gå for mine drømmer. jeg skal bli flinkere å lytte til meg selv, og ikke ta så mye hensyn til ka andre måtte mene om de tingene man gjør.

kvelden i kveld skal tilbringes med familie og venner. det tilberdes både kylling og kalkun og massa anna god mat. Det blir koselig det.

håper du får en fin kveld:)

Ingen kommentarer: