fredag, juni 20, 2008

deilige fredag

så var det helg igjen, og det e så deilig vite at man faktisk ikke har noe å gjøre i helga. kan bare sose og kose seg. og ikke minst at det ikke regner:) jippi. sittet på verandan i ettermiddag uten så fryktelig mye klær på. se at plen faktisk er blitt grønn. energigivende. ofte glemmer man de små og nære ting rundt enn og ser heller etter no stort for å glede seg.. men ta en titt rundt deg, små ting eller situasjoner som e nærmere enn du trur og som gir deg glede og energi:) man må bare ta seg tid til å oppleve det. grønt gress, en blomst, et barnesmil..ja i dethele tatt. det nytter ikke deppe eller være nede over motgangen man opplever, man må heller se på det som utfordring, og mulighet til å tenke nytt og anderledes. som for eksempel min salmeplate som skulle blitt ferdig høsten 09 har jeg måttet lagt på is på grunn av at sametinget og tilskuddstyret ikke synes noe om det og avslo min søknad om støtte... og da må æ tenke alternativt. det e jo engang sånn at å produsere en plate koster fryktelig mye og man e rimelig avhengig av noe støtte til det, iallfall når man satser samisk musikk. men æ bynne jo bli vant med avslag fra sametinget.. det e bare å innse at dem ikke liker min musikk etter avlag på avslag på avslag over mange år. ikke det at jeg mener at man ska være avhengig av offentlig støtte for å jobbe kreativt, for det akte æ ikke være. her må det tenkes alternativt!!! når sametinget vanseliggjør mitt arbeid som samisk artist så må man bli kreativ. for å gi opp kan man ikke!!!! og det gjør æ aldri. for motgang gjør deg sterk og utholden. og i oppoverbakke går det bare oppover:) ikke sant. det e faktisk min erfaring. derfor; idag skal fredagen og helgen nytes med små, nære eller store gleder:) har forøvrig mange spennede spillinger til høsten, som æ glede meg til. men først fredagen, helgen, ferie:)

go fredag:)

2 kommentarer:

Tor Erik sa...

Her går det unna, ønsker meg besøk på min blogg jeg. Ha en fin dag

Klem

Tor Erik

Ann-Mari Andersen sa...

jepp æ e innom bloggen din dagli. er ikke så flink å legge igjen komentarer da da. men e der:)