tirsdag, mai 06, 2008

det sner...


jepp det sner.. (nå blir denne bloggen snart en værblogg) nei det ska den ikke bli. man kan dra for gardinene, synke i softan med en varm kopp kakao og surfe litt på nettet, på koselige sider som bloggene man selv følger med på, humorsider mm. for nu tar æ en pause fra vg dagbladet nettavisen og andre nyhetskanaler!!! på ubestemt tid. det kan virke som at de store mediene ska overgå hverandre med fanskap. nyhetene som har dukket opp de siste dagene gjør meg kvalm, det e ikke det æ mene at man ska la være skrive om det som skjer, men bildene som blir lagt ut, da spesielt av barn. det blir så feil, helt grusomt. og sitere kjente advokater som førsteside stoff der det faktisk e kun ofrene som blir skadelidende. kanskje nabogutten eller jenta eller vennen til barnet ditt ser det på nyhetene og selv bærer på en hemmelighet. vi voksne har et utrolig stort ansvar overfor barna, vår fremtid. æ kjenner på meg kor letta æ egentlig blir når æ har tatt meg nyhetsfrie dager (litt abstinenser da...men dem avtar vel om par dager...).trur æ tar meg en til kopp kakao og forsetter å bla i mi kakeoppskriftbok, tenke nemelig på å bake en sjokoladekake. men har så lyst å prøve meg på en ny oppskrift. blir jo litt lei av og bake den samme hver gang. kanskje du har en go oppskrift til meg som æ kan prøve? send den gjerne til meg. lure på om æ bynne bli sukkeravhengig.. ikke bra. men så lenge æ har begrenset bevegelsesmulighet på grunn av den duste foten min så ja, da må æ jo få lov til å spise litt sjokoladekake og drikke kakao:) fordelen med å ha begrenset bevegelsesmulighet, eller ufrivillig ferie e jo at man får gjort de tingene som man ellers aldri ville fått tid til å gjøre.

selv om ikke solen smiler ute i sneværet håpe æ at du har det fint og at hjertet ditt holdes varmt av gode tanker, omsorg og kjærlighet.

sjokoladekaketid:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tusen takk for en fin blogg! Jeg blir glad av å lese den. Du er alltid så positiv og setter ting i perspektiv. Uansett hvordan man snur på det har vi alle mye å være takknemlige for! :)

Anonym sa...

Hadde vært godt å smake på den kaka, ha en fin dag.

Klem

Ann-Mari Andersen sa...

hei anonym.takk for fine ord. godt høre du blir gla. det e sant vi har alle så mye å være takkenmelig for i livet. men ofte så glemmer vi å se det positive vi har i livet og heller drømmer om ting man ikke har. æ trur hemmeligheten er å sette pris på det man har og glede seg over det.

ønsker dåkk begge en fin pinsehelg