torsdag, april 13, 2006

æ e gla det ikke e påskesol og go påske varme idag...nu kan æ med go samvittighet sitte inne og bare ta innover meg alle inntrykk æ har fått de siste dagene. det var en flott kveld igår i kautokeino kirke.

æ e veldig glad for at vi har en så klok prest i kautokeino. det e på grunn av han at konsertene har blitt født. en stor takk til han! æ e veldig takknemlig for at kautokeino kirke åpnet dørene for meg, til tross for at det ikke e tradisjon i kautokeino å holde konserter i kirka.

Og konsert ja det ble det til tross hete diskusjoner nån uker før påske om hvorvidt man kan bruke kirka til slike aktiviteter..., konservative fromme kristne, litt mer syndige mennesker og andre hadde virkelige sterke meninger om det å ha konsert i en kirke, kirka som e Guds hus.... men blir man kristen om man går i en kirke? blir man hest om man går i en stall? eller ku om du går i et fjøs???? æ trur ikke det. ekke det hjertet som e det viktige... det e nu det æ har trudd hele tia. Gud ser til hjertet. kor du går eller ka du gjør er vel til syvende å sist et oppgjør mellom deg og Gud, når man står ved porten til evigheten etter at dine nærmeste har lagt deg i grava. det e vel det det handler om....det ekke menighetsråd, fromme gamle tanter, prest og fe man ska stå til regnskap overfor. heldigvis for det. ingen mennesker ska kunne fortelle meg om æ e god nok eller dårlig kristen. kor mange ganger æ har gått i kirka eller gått til natverd, kor mange gode gjerninger æ har gjort... andre mennesker har ingen rett til å måle meg utfra det æ gjør eller ikke gjør. menneskeheten har oppigjenna hundrerer av år fordreid hele budskapet. menneskelige lover og regler om hvordan man ska tekkes Gud. Religion har vært roten til mye vondt i verden... og det har desverre ingenting med Gud og han kjærlighetsbudskap og gjøre.

anyway. æ e lykkelig for konserten min igår. og æ trur og at publikumet var fornøyd, og æ e velidg gla for alle som kom i kirka. takk!!!! takk!! dåkker var med på å gjøre konserten min fullkommen:) go påske

4 kommentarer:

Anonym sa...

Heia. E bare mæ igjen. Du lura på korr æ va. Jo når skal du høre! Jeg er på hytta. Jeg slapper i skrivende av på sofaen.

Ann-Mari Andersen sa...

hei. de høres ut som du har det fint. her e og påskesteming. men æ har ikke så veldig mye ferie da da.. har konsert imårra, så det e mye øving. go påske:)

Anonym sa...

du er flink å skrive :)

Ann-Mari Andersen sa...

takk for det:) æ like å skrive tanker...