onsdag, november 27, 2013

kaffen....

jeg har vært her  før
jeg kjenner igjen putene på de store sofane
i mange farger, jeg setter meg ned - synker dypt
føles utrolig godt- jeg er hjemme? luktene - jeg kjenner igjen -

før jeg plutselig skjønner
at jeg blir jaget bort

jeg løper sakte mellom stolene
og sofaene
med alle de fargede putene
tunge lange stearinlys stopper meg - dansende mellom gullet og mørket -
det er herskapelig - jeg betrakter
rikdommen skinner fra putene

de tre dører - av gull
to trapper - der trinnene er bredere enn beltet på min skuter
gullet fra dørkantene skinner mot meg
............jeg som ikke liker gull...

føttene er tunge - stegene blir tyngre
den nykokte kaffen på bordet er forlokkende
jeg er tørst
jeg setter meg opp
ser opp
smaker på kaffen...

Ingen kommentarer: