søndag, juni 05, 2011

ut på tur, aldri sur;)

tenk at det er snart sommerferie:) eller ikke så mye for meg da, men for skolebarn. jeg kan skjønne at de er litt lei skolen i disse dager. men nå er de alså få dager igjen til skolefri. fri fra klokke, fri til å boltre seg hele døgnet i lek og morro, sove når de er trøtt, spise når de er sulten, nyte solen som skinner døgnet rundt. jeg skal ha noen uker ferie i sommer, ikke sammenhengende da, men det gjør ikke no det så lenge man gjør noe sammen med de man er glad i, og skaper opplevelser og minner i eventyret man befinner seg i. det blir to spennede utenlansreiser for små og store, et ombyggingsprosjekt, skriving og masse uteaktiviteter i vakker natur. jeg begynner idag med pakking av tur ting og tang, for fra imårra er det fjelltopp, rafting, kano, fisking og masse anne spennende. en anne ting som er bra med sol døgnet rundt, feriering, utetingogtang er fri fra faceboka og internett. dette tror jeg gjelder for både små og store.

igår var det ei som snakket "gamledaga", om vår generasjon og generasjon over oss. vi snakket om ungdom som var så mye mer handyman og selvstendige enn dagens ungdommer som vokser opp i et "bruk og kast samfunn". . i "gamledaga" så fikk i ikke servert alt på gullfat eller bare kunne bestille fra internett.. vi måtte tenke ut løsninger og fundere kossen man løserer problemet... jaja og men men; jeg tror ikke alt var så mye bedre i gamle dager. til og med sokrates sa en gang; hva blir det med disse dagens ungdommer. :)

ønsker deg en heidundranes fin uke.
take care

Ingen kommentarer: