fredag, juni 10, 2011

sool inne, sol ute, sol i hjerte:)

sommeren er kommet til sameland og det er fantastisk flott. jeg liker varme. jeg var borte par dager denne uken, jeg var i stabbursdalen; en vakker perle i nord. dit anbefaler jeg deg å reise til om du vil oppleve vill og vakker natur. jeg skal legge ut litt bilder derfra etterhvert. men vet du; da jeg kom hjem til kautokeino igjen var det jo blitt helt grønt og fint. wow. love it. måtte klippe plen også:) slike dager skal bare nytes ute i det fri. veranda; sol sol sol, sosialisering, mat og kos. sommer; salater i alle varianter. sol; bikini og shorts. ikveld forflytter vi oss fra veranda til vannkanten med bål, fiske og midtnattsol. gledings.

jeg elsker å omgås mennesker som er postive, ser på problemer som utfordringer som skal løses, iderike mennesker, kreative mennesker og ikke minst mennesker som skjønner at det å så positivitet, ja da høsten man positivitet. slik er det bare. ikke det jeg mener at man ikke av og til har problemer, for det har jo vi alle sammen innimellom, og det skal man ta alvorlig. men det jeg mener er at de fleste av oss har det okei i hverdagen, men man kan være for snar med å klage og ville noe anna enn det man har nå, man glemmer å sette pris på hverdagsopplevelsen, og ikke minst ha fokus på det man skal være takknemelig for. det er så mye små og store ting å være takknemelig for idag. du våknet faktisk (du døde ikke inatt), du er frisk, kaffe på kanna, mat på bordet, barn har skole å gå til, trygg skolevei, alle godene vi har i norge? jeg som har insulinmanglende sykdom og er avhengig av sprøyter til hvert eneste måltid, får det faktisk gratis av staten Norge!!!! det får de for eks ikke i russland eller ukraina, der koster det månedslønn for en sprøyte... og de har faktisk ikke råd til det.. og får du ikke insulin er sykdommen 100% dødelig. så derfor har iallfall jeg mye å være takknelig for:) igår fikk jeg servert nydelig salat av Dine fra gønnland. jeg skal forøvrig til grønnland snart, med et spennende prosjekt. gledings.

men nå; arbeid som jeg forøvrig er veldig takknemelig for at jeg har. et arbeid jeg trives med.

ønsker deg en fin fredag og en fin helg:)


Ingen kommentarer: