lørdag, januar 01, 2011

"Hva kan jeg gjøre for at du skal ha det best mulig?" (kongen)

godt nytt år og takk for det gamle alle sammen:) takk til alle samarbeidspartnere og kollegaer. nå er det 2011 og det er nytt år.
jeg liker restart
jeg har en flott første nyttårsdag:)
jeg koser meg
jeg er igang igjen etter å ha samlet masse energi til å ta tak på hverdagen igjen
jeg liker pangstart
litt fallskjermhopping..
det handler alltid om å starte med det første skrittet.
jeg skal ut på en spennende reise om noen dager og treffe nye folk.

forøvrig likte jeg kongens nyttårstale:
"Det er en stadig utfordring for oss som samfunn og enkeltmennesker å leve med forskjeller og verdsette det som en berikelse....
Jeg tror vår egen trygghet kan bety andres frihet. Står vi støtt i oss selv, trues vi ikke så lett av andre - selv om de er forskjellige fra oss"

her kan du lese hele kongens nyttårstale.

du får ha en forstatt fint nyttår og nyårsdag, nå må det lasses inn mer ved, det er 20 kuldegrader og da trengs det vedfyring.

3 kommentarer:

Anonym sa...

I går satt vi der med champagnen klar og hadde bestemt oss for å være positive til kongens tale. Den ble en ren nedtur. Mannen kunne i det minste vise såpass respekt for sitt embete at han skulle ha lagt et snev av engasjement i de ordene han fremførte. Han virket nesten nedsløvet, uinteressert, og ordene bare rant ut mens han leste med flat stemme. Dette var rett og slett for dårlig, og selve talen var usammenhengende og sterkt skjemmet av ren svada og banaliteter.

Anonym sa...

Så ikke talen, men leste den i dag og er helt enig med anonym overfor. Talen var full av politisk korrekte setninger som perler på en snor. Skuffende, meget skuffende.

Anonym sa...

Han var nok litt slapp, men mannen er jo blitt gammel. Innholdet kan gjerne være politisk korrekt, men viktige temaer å holde på dagsorden, og ikke minst gjenta det og kanskje vil man med tiden se en holdningsendring i samfunnet.
Gjenntakelse skaper sannheter