lørdag, mars 28, 2015

tenåringsmamma - plan c

Å være tenåringsmamma er ikke å spøke med. Det gjelder å lære seg å leve i nuet - å være parat, tilstede og tenke kjapt - når informasjonstrømmen om aktiviteter, kamper og treninger er ren flax at man får (nei jeg får ikke det fra laget lenger, de spiller ikke i aldersbestemt fotball).

Mine planer for denne helgen ble endret i siste minutt da fotballgutt 1 sier han har kamp på lørdag kl 11. ok tenker jeg, da får jeg reise etter kampen, tar noen telefoner og vips er mine planer noe justert. Jeg puster lettet ut og forbereder middagen da fotballgutt 2 sier i en halv setning - kan du vekke meg kl 0900 i mårra? hvorfor det sier jeg, du har jo påskeferie. "vi har kamp i Honningsvåg". Jeg mister nesten stekespaden.. jaha og når kommer du hjem? tja vet ikke, rundt kl 20 - og hvordan skal jeg komme meg til Alta på mandag spør forballgutt 2? Alta sier jeg, vi skal jo være på hytta. "jeg kan ikke, vi har pålagt trening mandag og tirsdag". Ok over til plan C, som nesten er ferdigtenkt.  For du skjønner en tenåringsmamma som er vant med både ta raske beslutninger og gjøre planendringer har både plan a,b,c,d liggende - just in case. Ha en flott lørdag :)




Ingen kommentarer: