mandag, desember 09, 2013

konsert og korsang

Det er ikke mange dager til jul, og det føles veldig godt. Heldigvis er jeg blant de som liker julehøytiden og gleder meg til den.

Ikveld har Alta samiske barnekor hatt sin første konsert:) det var en artig opplevelse med mange spente barn. Det var konsert, grøtfest, kaker, julenisse og morro:)

Det er så artig se barna utvikle seg og bli modig til å gå på en scene å opptre foran et publikum. De vokser. og vokser enda mer jo mer opptredener vi har.

Erfaringer fra mange mange års barnekordrift er at barna virkelig skaper seg identitet med å stå foran andre mennesker å levere en gave, en sang. jeg er så heldig som får lov å leve i dette, oppleve dette. nye barn som aldri før har sunget foran andre, bare gjør det, og smiler til hele verden. det viser at det nytter.

neste opptreden er på søndag i Nordlyskatedralen, det blir morro:) vi skal bringe samisk sang så langt som det kan runge. Heia fremtiden vår. søndag kl 11.00 Nordlyskatedralen i Alta.

I går kveld var det julekonsert på Filadelfia i Alta der jeg deltok. så fint arrangement, så flinke sangere og musikere. så flinke folk som sto bak hele arrangementet. Jeg er glad for at jeg fikk delta med å synge julen inn.

Jeg er heldig som har musikken.
bless


Ingen kommentarer: