onsdag, juni 01, 2011

fornyet tillit?

du kan ikke kreve tillit
det er noe du gjør deg fortjent til

relasjoner mellom mennesker kan være så mangt
vennskap bygges opp saakte på tilllit, som en grunnpilar, gjennsidighet

alle mennesker trenger noe eller noen å ha tillit til, og vi mennesker finner det i så mangt.
du trenger faktisk ikke 500 venner på facebook

er det ikke viktigere å ha en treningsvenn, en barndomsvenn, en arbeidsvenn, snakkevenn, deg selv, moren din, en ny venn, kjærestens venn osv
vi finner mennesker på forskjelllige arenaer i livene våre, mens vi sjonglerer med forskjellige hatter. Nye venner inspirerer til oss nye måter å tenke på og handle på, i tillegg til å introdusere oss for nye nettverk, gamle venner minner deg på hvem du er og hvor du kommer fra. Hvem du alltid har vært.
og alt bygges på grunnpilarene; tillit

men: tillit kan være vanskelig å oppnå, og så knusende lett å ødelegge. noen mennesker bruker lengere tid på å finne noen å gi tillit til mens andre gir tillit så altfor lett... de man kaller naive? men, er det egentlig naivt? å stole på andre vil jeg si er luksus, et privilegium.

men hva med de gangene tilliten knuses?

idag skal jeg ikke tenke på de som overrasker meg! idag skal jeg SE på mine få men veldig nære venner.

ha en fin onsdag og ikke minst langhelg om du er så heldig som meg:)

Ingen kommentarer: