søndag, mars 13, 2011

søndagsaktiviteter

kan du skjønne.. når man har det som travlest ja da ser man behovet med å få unna hyttetegninger inkl vurdering om det skal være strøm eller ikke, rundvask på kjøkkenet, feng shuie stabburet og vaskerommet, lage treningsplan for maratonløp, slutte og røyke, rydde bilen, ta frem malesakene, rydde i ti tusen bilder, lage album, oppdatere tusen blogger, planlegge middager og fester og sosialisere seg.

dette er jo kjeempe viktige saker å gjøre, men ikke akkurat nå.. og helst ikke de nærmeste 8 uker. for ikke snakke om; lete frem ski, staver, sko og skiklær, for det har jeg nemelig gjort, og nå skal det trenes, helst kjempe masse! det er jo sommer og bikinisesong snart...akkurat bikini bryr jeg meg faktisk ikke det spøtt om, det fins flotte badedrakter. uansett motivasjon, trening er sunt året rundt;)

idag har det faktisk vært fantastisk utevær, vårvær, påskevær i kautokeino med vår og varme i luften. fulgene kvitrer og solen skinner. kjempedeilig. ikke det at jeg tok de lange ski, skuter eller bålturene. neida, jeg måkket hele verandan min som faktisk er blitt mye større enn i fjor (fikk litt hjelp da) og der satt jeg i mine tanker med kaffekopp og så på alle skuterene som suste over alt.

idag var jeg heldig å bli invitert til snille mamma og pappa på ovsbakt fisk, nam nam det var godt. middag med en battaljon trenings og skigærninga/entusiaster fra kautokeino og karasjok som reiser verden rundt og konkurrerer og løper maraton.. og der satt jeg...og joda jeg hang meg i samtalen selv om det kanskje ikke er akkurat detaljerte treningsprogrammer for ski og anna kroppbygning som opptar meg til daglig. men det var inspirerende. men jeg skal ikke gå sami skirace da.. det skulle par av middagsgjestene. fasinerende spør du meg.

ønsker deg en fin og rolig søndag. vanligvis er alså søndagskvelden starten på min arbeidsuke.. men ikveld; kreativitet og motivasjon, kom hit, her finner du ro.

nå blir det film resten av kvelden.

Ingen kommentarer: