mandag, juni 14, 2010

sommeren er på vei til sameland

klar-ferdig-jobb..så poteter, blomster, kalke plen, klippe plen, luke ugress og alt det andre; ja da er det vår i kautokeino. rent inspirerende. bare å se naboene male huset gir inspirasjon til arbeid. jeg elsker utearbeid, det gir giv og glede. jeg elsker våren, det gir inspirasjon. vet du, ikveld var det en som var på besøk hos meg og tok gitaren og sang tre sanger for meg; for en gave!!! tidligere idag hadde jeg mennesker på kake og kaffe; ei fra sør-afrika, ei fra korea og en fra tana og noen barn som snakket fire språk (alle barna var under 6 år). jeg lærte så mye i dag som jeg ikke har lært på lenge... jeg ble fortalt historier; hvordan det er å vokse opp i cape town, jeg fikk bekreftet viktigheten av å sette pris på gleder og opplevelser uansett størrelse. jeg er så heldig så heldig. jeg ble kjent med nye fantastiske mennesker, med varme, glede og nyskjerrighet. jeg eeeer virkelig heldig.
endelig kom den årlige blomsterbussen til kautokeino og man fikk kjøpt seg uteblomster som skal vokse seg stor og flotte:)


plenklippermannen

plenklippertanta tar seg en aldri så liten pause..

Ingen kommentarer: