mandag, juni 05, 2006

"Du er herre over det ord som ikke er sagt, men det talte ord er herre over deg..."

ordet e deg nær...i hjertet og i munn..ord har makt, ord kan drepe og ord kan bygge opp. man kan dvele på det negative, på bitre opplevelser fra fortia, man kan la det spire og gro. eller man kan legge det bak seg, og heller tenke positive tanker og la det positive gro, med positive ord. til syvende og sist må man huske at" sån som du vil at andre ska være mot deg, ska du sjøl være mot dem". spre glede, og du får glede. spre fanskap og du får det sjøl tilbake....

så la oss alle være snille og vennlige mot hverandre, spre glede til våre kjære og bekjente. velge å bruke dagen riktig, for det e idag det gjelder, i dette øyeblikket. for neste øyeblikk vet man ikke om hjertet slår..gi en klem, et smil, en klapp på skuldern eller et ord som varmer. ha en fin dag og bruk den riktig:)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det var fine, positive tanker. Man har godt av å tenke seg litt om innimellom. Det er akkurat det jeg gjør nå, tenker meg om, og jeg finner ut at du er en solstråle som virkelig skinner for tida, og du fortjener en god klem fordi du er den du er. Glad i deg.

solskinnsbloggen sa...

Det var gode ord jeg kom til i dag da jeg leste bloggen din. :-) Godt å lese sånt. Selv har jeg vært på hytta i dag. Det var koselig. Etter det har jeg styra en masse med kaninene.

Takk igjen for gode ord. Og en god klem fra meg også. :-)

Ann-Mari Andersen sa...

heia. bmo. takk for det:) man er summen av sine valg....

heia solskinnsbloggen. masse klemma til dåkk begge:)

Anonym sa...

Eller summen av de valg som man lar være å ta... hehe. Jeg er fryktelig dyp nå, ikke sant:)

Ann-Mari Andersen sa...

ja ikkesant. da har man latt være ta et valg, og blir da summen av det, kanskje uten å være klar over det...

Anonym sa...

Men så lenge summen er noe positivt, så er det vel helt okei. :)

Ann-Mari Andersen sa...

så lenge man er fornøyd og lykkelig av summen ja da e det ok. for da vet man sansynligvis ikke ka summen av valgan ville ha blitt. så ligg man i den seng man har reid opp, på godt og vondt. ha en super dag til dere:) husk det finnes ingen problemer, kun utfordringer. og utfordringer er til for å beseire:)

Unknown sa...

heia søster! nu har vi hatt visning av eksamensproduksjonene. det gikk bra å være konfransier. så jo både deg og berit og liv på en av filmene :) i samme film var masse andre kjendiser (sikkert de som spilte i kauto i påska, du vet meg og navn og sånne musikkkjeniser.. kanksje tungtvann og sånne folk ) kanskje vi får med oss alle produksjonene på dvd, da får du jo sett den.

ikveld får vi karakteren på produksjonen. så skal jeg opp i muntlig i morgen. det er så bra å vite at gud er med meg uansett, og så er det beste at gud er min gud uansett! er så glad for det!

vi høres i morgen! klem

Ann-Mari Andersen sa...

heia sara. så du filmen... obs... vi e jo litt spent kossen vi har fungert som skuesplillerne. håper du får kopi av den så vi får se den...