fredag, desember 31, 2021

Årets siste dag

Så kom årets siste dag, og det er nyttårsaften i kveld. Jeg personlig synes det er en merkelig dag på mange måter. Jeg får så mange tanker og følelser denne dagen. man sitter igjen med opplevelser og minner på godt og vondt. nyttårsaften er for meg litt vedmodig, men samtidig veldig glad dag. en ny tid står foran meg, et nytt år:) 

Vi legger bak oss atter et koronaår med nedstegning, isolasjon og alt det der. Det begynner å bli kjedelig og mange opplever det som utmattende. Jeg tenker spesielt på den unge generasjon som skal være sosial, være utforskende og prøve/feile. De er i faser med spennende studier eller jobb. De søker, leter og bygger grunnmur for fremtiden sin. Nå er dem støkk alene på hybler med digital undervisning og meget begrenset nettverk. Men dette klarer vi? Jeg funderer over de sosiale langtidskonsekvenser som vi vil se komme. VI vet faktisk ikke helt hva denne pandemien gjør med det sosiale mennesket, og hvordan de ulike utenforskap kommer til uttrykk. 

Midt i alt dette så tenker jeg at min oppfordring til deg som enten er ung eller gammel. VÆR DIN BESTE VENN.  Vær  snill med deg selv. ikke vær din egen dommer og kritiker. klapp deg selv på skulderen når du opplever mestring. vær snill med deg selv. 

Ellers skal jeg ha en rolig kveld med folk jeg er glad i. vi skal spise  taco og se på raketter:) 

Nyttårsforsetter, har du det?? : tja.. jeg skal iallfall bli flinkere å strukturere tiden min. jeg skal prøve å gjøre mer de tingene jeg liker, og jeg skal trene mer...(hm) (klisje..) tja...og ikke minst bli mer impulsiv:) Le av meg selv, smile mer. og ikke minst lytte mer til meg selv, og ikke ta så mye hensyn  til det andre måtte mene. 

Ønsker deg et godt nytt år 



Ingen kommentarer: